TeamSHOPP
Team Strategieën en Hulpmiddelen voor Optimalisatie van Prestaties en Patiëntveiligheid
Aan de slag met TeamSHOPP?

Hoe begin ik met TeamSHOPP?

Onderzoek laat zien dat veel verbeterinitiatieven en teamtrainingprogramma's niet leiden tot verwachte resultaten. Niet zelden dooft het effect van deze initiatieven na enige tijd uit of worden goede resultaten niet verder binnen de eigen organisatie verspreid. Praktijklessen en genoemd wetenschappelijk onderzoek die succesfactoren voor succesvolle borging en verspreiding van verbeterresultaten in zorgteams en op afdelingen hebben de basis gevormd van de ontwikkeling van het TeamSHOPP programma.

Een eerste stap in TeamSHOPP implementatie is het gebruiken van de
TeamSHOPP Verbeter Potentie Vragenlijst en Implementatie Handleiding. Deze instrumenten bieden een hulpmiddel om een succesvolle start te maken met veranderen en verbeteren. Dit betekent onder meer: de juiste mensen in de organisatie identificeren en mobiliseren, het doen van gegevensonderzoek om verander- en verbeterdoelen goed te kunnen onderbouwen en communicatie en het nagaan van faal- en succesfactoren. Het identificeren van succesvolle randvoorwaarden (de succesfactoren) is een onderdeel van de eerste fase van implementatie.

Meer informatie over mogelijkheden in jouw organisatie of op jouw afdeling? Zie de contactpagina.


Welkom !TeamSHOPP: overzichtHoe werkt het?Aan de slag met TeamSHOPP?Meer informatieContactColofon, Disclaimer & RechtenNieuwsbrief